Aktualne relatywne kursy walutowe - lipiec 2018

Aktualne relatywne kursy walutowe (REER) dla kilku podstawowych walut:
FRED - Economic Data from the St. Louis Fed

Warty uwagi jest kurs franka szwajcarskiego, który wrócił po latach blisko swojej "wartości godziwej". Euro i złotówka nadal poniżej swojej "fair value".

Poniżej pełen wykres:


Więcej o REER (Real Effective Exchange Rate):

Do porównania kursów z uwzględnieniem inflacji możemy użyć współczynnika REER - Real Effective Exchange Rate, co oznacza procentowy współczynnik wartości waluty w odniesieniu do krajów, z którymi dany kraj prowadzi największą wymianę handlową zmodyfikowany o różnicę inflacji pomiędzy tymi krajami. Za bazową wartość jest przyjęta jakaś określona data. Czyli np. wartość REER dla USD równa 100% oznacza, że waluta jest wyceniana na poziomie przyjętym za realną wartość rynkową. Wartość równa 120% oznacza, że waluta jest przeceniona, a np. wartość 90% to waluta niedoszacowana. 
Bazą dla REER, które przedstawiam, jest średnia kursów z roku 2010.Dane REER ze strony: http://www.bis.org/statistics/eer.htm
Oryginalny artykuł o REER: http://prosciej.blogspot.com/2016/06/ile-moze-kosztowac-dolar-frank-i-euro.html

Komentarze

  1. Ja jakoś nie specjalnie skupiam się na kursach walut, gdyż nie mam takiej potrzeby. Najbardziej interesuje mnie to, abym mógł bezpiecznie zlecać moje przelewy. Dzięki płatności online https://www.cashbill.pl/ mam absolutną możliwość tego robienia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Relatywne kursy walutowe - styczeń 2020

Popularność sprzyja wzrostom - Dino Polska

Jak być Buffettem w 2019